uzbekistan - Reisverslag uit Osj, Kyrgizië van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu uzbekistan - Reisverslag uit Osj, Kyrgizië van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu

uzbekistan

Blijf op de hoogte en volg Ella

19 Juli 2014 | Kyrgizië, Osj

Uzbekistan
Vergeleken bij Turkmenistan is Uzbekistan vooral groen en schaduwrijk!
Ook de dorpen zijn weer aan de weg gelegen. Alles ademt weer menselijke sfeer en maat uit.
Er zijn mensen op straat, ook als het midden op de hete dag is.
Ik zag, als boerendochter, heel veel aardappelvelden. En rijtjes bomen tussen de akkers, waar de koeien fijn in de schaduw staan.
We werden enorm gewaarschuwd voor politiecontroles. We hielden ons prima aan de snelheid en zijn NIET aangehouden. Ook de benzine was verkrijgbaar, soms moesten we 3 pompen af, maar dan hadden we wel.
We zagen veel ezeltjes. En kinderen die aan komen rennen om enthousiast te zwaaien!
In Buchara hebben we s'middags en S'avonds de must sees gezien. Beetje jammer dat we daar niet nog een dag hadden, want het is een lieflijker stad dan Samarquand. We hadden een leuk hotel met binnenplaats aan de foodmarket.
In Samarquand was het vooral warm!
We hebben sightseeing gedaan en veel moois gezien. Het mausoleum van Timor lenk bezocht en ook de markt en Shohizinda ( bij de begraafplaats).
Enne, vannacht is iemand heel brutaal in de tassen van mijn Yaatje geweest. En heeft het revit regenjak, de zak redband drop en mijn oude loopschoenen meegenomen. De rest lag er gewoon allemaal bij. Zelfs de flightbag was uit z'n hoesje. Terwijl de motor op een afgesloten parkeerplaats stond met camera bewaking. Ik heb het af laten kopen, want het hotel wilde natuurlijk geen politie erbij. En gisteravond hadden we juist heel aardig bij de baas van het hotel voetbal mogen kijken , om dat het op een andere zender dan verwacht werd uitgezonden. Ik hoop dat de dief plezier beleeft aan mijn spullen, pfft.
Op de leuke markt waren voor mij de Kinderwagens met van allerlei waren het allerleukst! Dat is nogeens hergebruiken!
En iedereen loopt met plastic boodschappentassen vol met geld.
Veel biljetten met weinig waarde..
Maar het vrolijke en groene blijft hangen! Lang leve Uzbekistan.

• 19 Juli 2014 - 19:06

Dochter En Kleine Dochter:

Kom je van de week terug... Ist hierrre weer zo warruhhmmm... Zou der een reisje noorpool aan vastplakken? ;) kleurenblind was wArm en weer mooi, m en l zo intens relaxed ;)

En toch wast al btje hetzelfde als vorig jaar! Maar ik geef ze na... Dam goed voorbereid opt 32 graden weer... Mijn auto gaf dus nog 15 grAden meer aan.. Zelfs thuis ;)

• 19 Juli 2014 - 19:08

Quenna:

Ennuh ben blij dat het je spullen zijn.. En niet yaatje zelf of jou..... Joh!