laatste stukje Bhutan - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu laatste stukje Bhutan - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu

laatste stukje Bhutan

Door: ella

Blijf op de hoogte en volg Ella

18 Oktober 2009 | Bhutan, Thimphu

Bhutan 3
De Gangtey vallei is adembenemend mooi! Er gelden ook allerlei restricties op het bouwen van iets daar. Want het is de gezegende plaats waar de weinige nog overgebleven Black Necked Cranes overwinteren. Deze vogels zijn heel erg beschermd.
Het was behoorlijk fris in de vallei, maar met een kachel en warme kruik ,die ineens na het diner in mijn bedje lag, had ik het warm genoeg. Het is wel een beetje stoffig, zo’n kachel, maar ja, elk voordeel heb ze nadeel he! Vanmorgen was het water wel warm, en zelden heb ik gedouched met zo’n uitzicht!
Vanmorgen zijn we naar de Dochula pas (3140 m) teruggereden, om een Yak te scoren. Gisteren hadden we al het genoegen om een Grey Langoor groepje te spotten. Veel checkjes al, dus. En na de Yak, die we inderdaad vonden, kwam er ook nog een Makaak oversteken! Check again!
In de namiddag in Thimpu, de hoofdstad van Bhutan aangekomen. Gelukkig was er een serieuze arching game aan de gang (boogschieten, de nationale sport) en daar hebben we een half uurtje naar gekeken. Was echt leuk! Eindelijk had ik een markt te pakken: de weekend markt, met groente, chilli’s, aardappelen, souvenirs en kleding. Ik heb direct maar iets gekocht, want meestal heb ik daarna geen tijd meer om iets te kopen.
Inchecken in een chic hotel en op naar Cafe Karma. Daar is wifi en lekkere koffie! Ik had dat adresje thuis al gegoogled en het bleek een favoriete stek van Tashi te zijn: hij had me er mee naar toe willen nemen. He wifi was een beetje traag, ik kon Marnix nuon solar team niet eens behoorlijk openen. Maar gelukkig wel mijn waarbenjenu ding uploaden met mijn nijvere schrijfarbeid. Er is toevallig ook een liteversie! Handig he? En tussendoor even chatten met Quenna! Want dat was ik vergeten: in Bhutan krijgt mijn telefoon geen netwerk. Er zijn er 2, maar die willen niet. ACh nou ja.
Na t diner is het me weer gelukt: eindelijk de weg weer eens kwijt! En dan thuisgebracht worden door een heel aardige meneer, die wel door drie dames die het niet wisten werd aanbevolen. Check!
Morgen gaan we in een lange tocht naar Puntscholing, de grensplaats tussen Buthan en Sikkim. Daar ga ik waarschijnlijk een ticket kopen voor de Bhutanese bus naar Siliguri. Die schijnt er te zijn en volgens zeggen is dat een prettiger manier van reizen dan met de overvolle Sikkim bus. We gaan het zien!
Na een dag bochten en bochten en bochten draaien, op een weg die eigenlijk te smal is voor 2 auto’s tegelijk, maar waar die 2 auto’s zich helmaal niets van aantrekken...zijn we in Phuentscholing aangekomen. Een kleine grensplaats, met veel kleine winkeltjes. Je kunt zien dat er gehandeld wordt. Ik heb een tijdje in een parkje met een tempel gezeten en wat foto’s geschoten. Een Bhutanese student kwam aan mij vragen hoe ik het land vond. We hebben een aardige conversatie gehad, over mogelijkheden, kansen, zelfvertrouwen en nog veel meer. Bhutan heeft nog veel te doen!AAan de Indiaase kant van de grens veel kermislichtjes, vanweg het Lichtjesfeest. Hier zijn we tussendoorgekrioeld in de auto, omdat we snel-snel mijzelf nog even moesten laten zien, als persoon behorende bij het paspoort. Anders kon ik niet met de bus mee...
Gelukt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Positieve, enthousiaste motorreiziger en gediplomeerd masseur met veelzijdig organisatietalent.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 32099

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

vervolg op de zijderoute

01 Oktober 2015 - 21 Oktober 2015

Naar Iran!

05 Juni 2014 - 26 Juli 2014

De Zuidelijke Zijderoute

28 Augustus 2012 - 15 September 2012

IJsland

29 Oktober 2011 - 19 November 2011

China op een presenteerblaadje

20 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Cyprus

06 November 2010 - 27 November 2010

Altiplano 2010

12 Oktober 2009 - 10 November 2009

Bhutan, Sikkim en Nepal

Landen bezocht: