walk of fame - Reisverslag uit Delhi, India van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu walk of fame - Reisverslag uit Delhi, India van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu

walk of fame

Door: ella

Blijf op de hoogte en volg Ella

17 Oktober 2009 | India, Delhi

Walk of fame!
Vroeg op weg naar Schiphol. Gelukkig heeft geachte motortrails toch iemand gevonden die me wil helpen inchecken!
Bagage doorlabelen naar Delhi was niet mogelijk, dus in Parijs als een achtelijke mijn koffer oppikken en weer inchecken. Ja dat had ik gedacht! Een verschrikkelijke rij met allemaal mensen die richting Afrika gingen en hun hele huisraad meenamen. Een soort Efteling rij, dus. Waarbij ook nog moet worden gekeken naar de klantvriendelijkheid van de Franse gronddienst. 3 Mensen voor die rij. Na een half uur was ik 3 plaatsen opgeschoten en had ik nog een uur om de vlucht naar Delhi te pakken! Ik heb steeds om hulp geroepen, maar er werd niet veel aandacht aan me besteed. Er was nl een man erg luidruchtig aan het ruziemaken over waarschijnlijk overgewicht kosten, maar dat resulteerde dat de 3 mensen die bezig waren met de rij wegwerken, nu alleen maar naar die ruzie gingen zitten kijken.
Uiteindelijk mochten de Delhi gangers uit de rij en versneld inchecken. Maar ja, de douane had ok zijn ding te doen. Waar ik op Schiphol mijn sapje moest missen, dreigde nu de handgel en de zonnebrand, die in de zijvakjes van de rugzak zaten, te worden weggegooid. Maar goed, als ze in een plastic zakje zaten, mochten ze mee. Tot mijn grote verrassing kwamen ze met een plastic zakje aan! Maar wel mijn schoenen uit he, en ook een rondje over de band. Gelukkig waren er meer mensen heel laat en zijn we gewoon een uurtje later vertrokken.
Na een lange taxitxocht en een kwartiertje wachten op een plaatsje bij een slurf werden we weer vrijgelaten. Amar en de chauffeur stonden met een bord lang s de uitgang van de luchthaven. Ik schat dat er wel 50 mannen met borden stonden. De eerste keer heb ik ze dus gemist! Maar omdat ik wist dat ik werd opgehaald, heb ik toestemming gevraagd om nog een keertje terug te mogen. Na het showen van mijn paspoort mocht dit!
Mijn walk of fame!
En ja, ze stonden er. Geweldig! Inmiddels was het voor hun half 12. (voor mij ook natuurlijk, maar de Nederlandse tijd is 3,5 uur vroeger, dus ik had nog wat speling, gevoelsmatig. Na een leuke rit met super hektisch verkeer – de vrachtwagens mogen alleen na 11 tot 5 uur smorgens rijden- werd ik keurig afgeleverd bij hotel Padras. Amar gaf nog vouchers en uitleg mee over Bhutan. Is allemaal geregeld, wat een luxe.
Na nog wat smsjes en een lekkere douche geslapen tot 6 uur. Ik had mijn telefoon en wekker dus niet goed veranderd! Maar ja, went wel. Om 8 uur alweer naar de domestic luchthaven, om naar Bagdogra te gaan .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Positieve, enthousiaste motorreiziger en gediplomeerd masseur met veelzijdig organisatietalent.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 32180

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

vervolg op de zijderoute

01 Oktober 2015 - 21 Oktober 2015

Naar Iran!

05 Juni 2014 - 26 Juli 2014

De Zuidelijke Zijderoute

28 Augustus 2012 - 15 September 2012

IJsland

29 Oktober 2011 - 19 November 2011

China op een presenteerblaadje

20 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Cyprus

06 November 2010 - 27 November 2010

Altiplano 2010

12 Oktober 2009 - 10 November 2009

Bhutan, Sikkim en Nepal

Landen bezocht: