Onderweg - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella

11 November 2010 | Bolivia, La Paz

Zittend in Ned. In een lawaaierige hotelkamer in La Paz, schrijf ik mijn eerste reis verslag. Hier is tenslotte nog wifi, en wie weet wat er nog komt. De reis vanaf Arequipa naar hier is ineen woord te omschrijven als adembenemend. Prachtige bergen in Peru, die na elke bocht een andere kleur lijken te hebben. Kleurrijk geklede mensen die hun kleine stukjes grond bewerken. Een glad geasfalteerde weg, die onwerelds aandoet omdat er bijna geen verkeer over komt. En dan kom je bij Lake Titicaca aan. Mooi, groot en op hoogte. Na een superrit vanaf Copacabana over het schiereiland naar een slim opgezet pontjes systeem, waar we met 3 motoren tegelijk werden overgezet. Op zo' n zelfde pontje worden ook bussen overgezet! Maar er zit een goed verhaal achter! En nu Itten we even in La Paz. Lekkere drukke stad. T mooiste vind ik de busjes met de eruithangende mensen, die volgens mij de route opzeggen op veilingtempo. En de afwezigheid van brommertjes.
Contact met Ron lukt gelukkig ook goed,'zodat ik goed op de hoogte blijf van de toestand thuis. Inge, Rons zus ligt inhet zielenhuis met een nierbekkenontsteking, maar wordt liefdevol verzorgd. Het blijft me wel bezighouden, maar ik ben ook wel geruster nu. Op naar het grote pilotgedeelte dan maar, naar het onbekende Bolivia...

• 11 November 2010 - 12:31

Ron:

Ron

Fijn dat jullie in La Paz zijn en jullie genieten van de kleur van het desolate Peru en Bolivia.
    Komen je verwachtigingen uit?
    Met Inge gaat alles steeds beter en ze wordt prima verzorgd.
    Groet Lars. Is hij nog rustig met zo'n grote groep?

Groet en liefs Ron

• 11 November 2010 - 20:12

Ed:

He zus, fijn van je te horen! Leuk die indrukken van jou. Ze staan in stil contrast met de storm en regen hier. Geniet en rij mooi! groeten uit Gouda van Ed

• 12 November 2010 - 20:16

Ron:

Vandaag alles weer iets beter met Inge Waarschijnlijk mag ze maandag of dinsdag het ziekenhuis weer verlaten.
    Groeten uit een nat Zeist