Potosi en de zoutvlakte - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu Potosi en de zoutvlakte - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu

Potosi en de zoutvlakte

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella

26 November 2010 | Peru, Arequipa

Potosi is het volgende reisdoel. Deze stad is 'beroemd' om z'n zilvermijnen. De plaza is er gezellig! Nee, dan Uyuni, met die geweldige zoutvlakte! Ik heb me er zoo op verheugd! En wat was het een feest: met z'n allen naast elkaar rijden, sporen maken, sporen ontwijken, slalommen om een spor en dan achterom kijken naar wat je gemaakt hebt! SUPER!
Het leuke van die grote witte vlakte is ook dat het geen diepte laat zien. Alles is even scherp! Daar kun je geweldige foto's mee maken! Dat hebben we natuurlijk gedaan. We hebben zelfs van te voren nagedacht hoe we het zouden gaan doen. We zijn een dag aan het spelen geweest, en eigenlijk zou ik er nog wel langer willen zijn.
Maar ook hieraan komt een eind en we vertrokken naar Oruro. 200km ofroad, dus hard werken! Het was leuk afwisselend: stenen, hard zand, zacht zand, scherpe bochten, lange en snellere bochten... Ik reed lekker, en heb slechts een stuk mul zand gemist en behoorlijk gevallen. Gelukkig geen gevolgen, zelfs geen blauwe plekken. Dus gewoon lekker door rijden.
Richting Peru weer op. In Desaguadero zouden we de grens over steken. Maar met de motoren is dit altijd heel veel werk.'eerst zelf een uit-stempel halen bij Bolivia. Dan naar Peru voor het in- stempel. Alleen was daar de rij zo groot, dat we het niet haalden voor sluitingstijd. Dan de motoren naar depot brengen, waar gecontroleerd wordt of de nummers met de papieren kloppen. En de motoren moeten worden gewogen à 16 $ per motor. De volgende dag zou het zier tot 1300 u duren voordat we verder mochten rijden. Maar eerst een nieuw stempel in Bolivia halen, want die van gisteren was niet goed meer... Uiteindelijk reden we pas om 16.30 naar Puno, waar we inschenerfase 5 aankwamen. Jammer dat we niet langer van dit gezellige stadje konden genieten. Wel zijn we de volgende morgen nog naar de beroemde riet eilanden gegaan in Lake Titicaca . En toen weer naar Arequipa, waar we door wel 4 lekke banden en een valpartij van een van de rijders,'pas in schemerfase 0,5 aankwamen. Nu nog even het- einde van de reis vieren, voordat we morgen weer heeeel lang in vliegtuigen en op vliegvelden mogen hangen...

• 26 November 2010 - 07:09

Marry:

Geniet nog even van alles en een goede vlucht.
    Liefs van Marry

• 26 November 2010 - 11:20

Ron,:

Vriendin is weg en het beddegoed gewassen, verheug me erg op je mooie verhalen, liefs goede reis en tot morgen xxxR

• 26 November 2010 - 12:39

Marnix: