Tussen La Paz en Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu Tussen La Paz en Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Ella Verhagen - WaarBenJij.nu

Tussen La Paz en Sucre

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella

18 November 2010 | Bolivia, Sucre

Bolivia is bijna afgezaagd mooi! Na La Paz zijn we een beetje noord-westelijk gereden, naar Cocahabamba. Daar was onze vuurdoop met ofroad, of liever dirtroad. Beginnen met haarspeldbochten is pittig. Het lukte me goed gelukkig. Daar komen we ook wel een beetje voor natuurlijk! Een medereidster is een beetje onfortuinlijk terecht gekomen bij een val en heeft dr middenhandsbeentje gecompliceerd gebroken. Na een ziekenhuisopname, waarbij haar man op dezelfde kamer mocht, zijn ze vandaag weer bij ons aangekomen. Gelukkig maar.
Jungle, bloedheet, en de volgende dag weer een binnenvoering innenjaa nodig hebben, het gebeurt gewoon. er zijn naast gladgestreken asfaltwegen,'gelukkig ook zand en stenen doorsteekjes, zodat we ook een beetje ons best moeten doen en ook langs pittoreske dorpjes komen,'waar we ons allemaal afvragen wat mensen hier ' hebben' . Wat doe je met je tijd als je daar woont? Wij zijn in elk geval een welkome? Afwisseling voor de jeugd aldaar. Plaatselijke eethuisjes hebben er in elk geval een behoorlijke omzet extra van.'
Che Guevara heeft zijn standbeeld in La Higuera. Daar is hij gevangen genomen en geëxecuteerd. Mooie foto's van m. Mooie weg er naar toe ook! Naar Sucre kun je bijna helemaal binnendoor rijden, wat natuurlijk wat meermtijd kost, hihi, maar ook lekker avontuurlijk is. Alleen was de laatste d-tour niet echt leuk: 20 km om en daarmee 2km afleggen. Dat haalt de gemiddelde snelheid wel behoorlijk naar beneden en zorgt voor een schemerfase aankomst. Nr 3.
Mijn bezoek aan ons Plan Foster kind Liceth Santuso is helemaal gelukt volgens de -vage,'pilotreis- planning. Vanmorgen om5 uur zat ik in de Plan Landcruiser op weg naar het dorp dat 3 uur rijden over mulzand ver ligt. We moeten zo vroeg, omdat de weg afgesloten wordt voor werkzaamheden. Het was een enerveren bezoek, met een onthoornd met 10'aardappelen met een gebakken ei en een steelpannetje maispap met...'aardappel. Ik had al last van maag en darmen, maar het voelt zoo onbeleefd om het niet te eten! Gelukkig werd ik door het hondje gered, die likte eraan. Tja,'toen kom ik het niet meer opeten natuurlijk! Het was weer bijzonder om binnen te kijken bij een gezin en te beseffen wat een gigantische rijkdom wij hebben. Het gezondheidscentrum en de school zijn behoorlijk goed voorzien. Nu nog een behoorljk pad naar de school toe, zodat de kinderen droge voeten houden....

Morgen richting Potosi en daarna naar de zout vlakten yeah!

• 19 November 2010 - 09:03

Ron:

Lief mooi verhaal, jammer van je reisgenote, maar ja alleen gas kan je redden en niet vallen natuurlijk.
    In Potosi kun je lekker eten en bijkomen want veel lopen is daar niet te doen.
    Geniet nog een weekje en groet de rest.
    Liefs kus Ron

PS ja wij zijn wel erg rijk in verhouding met de Bolivianen Hier viert Sint en de Kerstman hoogtij hoezo crisis?

• 21 November 2010 - 14:36

Ed:

klink mooi en avontuurlijk!
    het bezoek aan je Plan Foster Kind moet bijzonder geweest zijn. Goed om haar in het "echt" te zien.
    Rij mooi en de groeten uit Gouda.

• 21 November 2010 - 21:00

Marry:

Wat een mooie reisverhalen. Leuk dat het bezoek aan je Plan Foster kind gelukt is. Heel speciaal om te zien hoe en waar ze woont. Geniet van de zoutvlakten en je verdere reis.
    Groet van Marry

• 22 November 2010 - 08:52

Olga:

Leuk om je reisverslag te lezen ! Ben heel benieuwd naar alle foto's....
    GENIET nog van het laatste deel van je reis, GROET, Olga

• 23 November 2010 - 09:57

Maaike:

Ella wij genieten met je mee, van al het moois wat je ziet.
    ga nog even door met genieten met nog een paar fijne motor dagen.
    dikke kus en lieve groet uit Hoofddorp